29 kwietnia 2016

Citroen Saxo VTS 1.6 16v – M. Święcicki – Podłączenie DET3 i strojenie

Auto: Citroen Saxo VTS
Silnik: 1.6 16v (TU5J4)
Sterownik: Magneti Marelli IAW 1AP.41 + EcuMaster DET3 Fuel Implant

Nasze zadanie w francuskiej rajdówce Maćka Święcickiego polegało jedynie na podpięciu komputera typu Piggy Back. Standardowo już użyliśmy polskiego produktu DET3 firmy EcuMaster w trybie FI (Fuel Implant). Podczas podłączania DET-a okazało się, że należy wymienić wtyczkę od czujnika położenia wału, która najlepsze dni miała już za sobą co oczywiście wykonaliśmy. Po udanym podłączeniu przystąpiliśmy do strojenia Saxo przy użycie szerokopasmowej sondy lambda w warunkach drogowych. Napisana przez nas mapa była jedynie mapą startową, na której auto generuje podobną moc do seryjnej. Spowodowane to było tym, że właściciel w najbliższym czasie pragnie zmodyfikować silnik i dopiero po tej operacji przystąpimy do właściwego strojenia z walką o każdy koń mechaniczny.

swiecicki01 swiecicki02 swiecicki_saxo02 swiecicki_saxo01