29 kwietnia 2016

Fiat Seicento 1.1 16v – K. Bober – Customowe zegary, wyświetlacz biegów, podłączenie DET3

Auto: Fiat Seicento
Silnik: 1.1 16v
Sterownik: Magneti Marelli + EcuMaster DET3 Fuel Implant
Moc: 125KM 130Nm

Kiedy Kamil poprosił nas o pomoc przy elektryce w jego rajdówce byliśmy naprawdę zadowoleni.
Mimo małych rozmiarów i być może „śmieszngo” wyglądu Seicento to innowacyjny projekt na skalę światową.
Silnik 1.1 16v generujący ogromną jak na to auto moc to coś niespotykanego.

Nasze zadanie polegało przede wszystkim na ogarnięciu całej wiązki silnika.
Niestety w czasie prac okazało się, że obecna wiązka nie nadaje się już do naprawy. Wtedy zapadła decyzja o zakupie nowej wiązki i przystosowaniu jej do rajdówki. Wyrzucone zostały nieużywane wtyczki, a zbyt długie przewody odpowiednio skrócone.

Ponadto podłączyliśmy EcuMaster DET3, co wymagało pewnych zmian z powodu przechodzenia auta w tryb awaryjny.
Na koniec cała wiązka została owinięta ochroną taśmą materiałową, a jej newralgiczne punkty folią odporną na wysokie temperatury.

Po zakończeniu prac w komorze silnika zaczęliśmy pracę wewnątrz auta.

Tutaj przede wszystkim stworzyliśmy customowe zegary. Obrotomierz zbudowany z LED-ów (współpracuje z DET3), duży, czytelny wyświetlacz biegów oraz wskaźnik paliwa i kontrolka hamulców pozwalają na śledzenie najistotniejszych elementów podczas rajdu. Wyrzucony został dotychczasowy obrotomierz, w którego miejsce zamontowaliśmy zaślepkę z płyty carbonowej. Jednocześnie poprawiliśmy podłączenie konsoli środkowej z włącznikami prądu, wentylatora, pompy paliwa oraz podłączyliśmy zegary pokazujących temperaturę wody i oleju.

 

bober12 bober11 bober01 bober05 bober03

bober02 bober09 bober10 bober_wyswietlacz bober04

bober14 bober13 bober08 bober07 bober06