Filtr cząstek stałych DPF / FAP ma za zadanie oczyszczenie spalin z cząstek sadzy i popiołu. Prowadzi to do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza. Jeżeli auto jeździ głównie w trybie miejskim na krótkich trasach filtr bardzo często powoduje dużą ilość problemów. Zapchany DPF prowadzi początkowo do spadku mocy auta, ale po dłuższym czasie naraża inne elementy silnika na uszkodzenia. W takich sytuacjach głównie uszkodzeniu ulega turbina i wtryski.
Możemy pomóc Ci rozwiązać problemy z DPF-em przeprowadzając procedurę wypalania lub całkowicie usuwając filtr.
Wypalanie odnosi skutek jedynie kiedy wykonane jest w odpowiednim czasie, tzn. przed zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej lub przejściem auta w tryb awaryjny.
Drugim sposobem, który oferujemy jest usunięcie filtra cząstek stałych poprzez jego fizyczna usunięcie z układu wydechowego oraz modyfikację oprogramowania sterownika silnika. Każde auto traktujemy indywidualnie, nie wrzucamy gotowych oprogramowań oraz nie usuwamy całej tablicy błędów! Dzięki temu po takiej operacji auto zachowuje się jakby już z salonu wyjechało bez DPF-a, a właściciel dalej ma możliwość diagnostyki auta poprzez odczyt kodów błędów.
Dlaczego nie wymienić DPF-a na nowy? Odpowiedź jest bardzo prosta. Taka wymiana to koszt między kilka a kilkanaście tysięcy złotych. Mimo zapłacenia ogromnej kwoty problemy nie znikają i filtr ponownie będzie trzeba w przyszłości wymienić.
Poniżej prezentujemy kilka przykładowych modyfikacji, które przeprowadziliśmy.
Przykładowe realizacje:
Volkswagen Caravelle T5 2.0 TDI 140KM CAAC
Klient zażyczył sobie usunięcia filtra cząstek stałych tzw. DPF. Usunęliśmy filtr mechaniczne oraz elektronicznie oraz zmodyfikowaliśmy mapę silnika dzięki czemu uzyskaliśmy przyrost mocy rzędu 20%
Renault Megane III 1.5DCI
Trafił do nas sam sterownik silnika na usunięcie z niego DPFa
Peugeot 407 SW 1.6 HDI 110KM
Trafił do nas Peugeot 407 SW z silnikiem 1.6 SW. Klient fizycznie sam usunął filtr z auta, nasze zadanie polegało na usunięciu go z elektroniki.
Ciągnik rolniczy New Holland T5.105
To była mogłoby się wydawać jedna z dziwniejszych modyfikacji, ale nie! Ciągniki rolnicze też robimy!
Usunęliśmy z komputera filtr DPF oraz podnieśliśmy moc w ciągniku rolnym New Holland T5.105. Sterownik w New Holland to Bosch EDC17C49. Bez najmniejszego problemu usunęliśmy filtr cząstek stałych z komputera i podnieśliśmy moc z 105KM i 444Nm na ok. 126KM i 533Nm.