Auto: Citroen Saxo VTS
Silnik: 1.6 16v (TU5J4)
Sterownik: Magneti Marelli IAW 1AP.41 + EcuMaster DET3 Fuel Implant
Francuzka rajdówka Przemka trafiła do nas w nie najlepszym stanie.
Auto miało ogromne problemy z odpalaniem oraz dławiło się powyżej 3,5 tys. obrotów, czyli w użytkowym zakresie obrotów dla tego typu aut. Jakby tego było mało Citroen palił niewyobrażalne ilości paliwa.
Szybka diagnostyka pozwoliła nam na znalezienie problemu. Prace podzieliliśmy na 3 etapy.
Pierwszym z nich było wyrzucenie dotychczasowego komputera typu Piggy Back („świnia”) tj. PowerEcu SMT6 oraz przywrócenie wiązki elektrycznej silnika do oryginalnego stanu (przy okazji wymieniliśmy kilka wtyczek). Jak się okazało w wyniku zwarcia jednego z czujników komputer spalił się i przekazywał niepoprawne informacje do oryginalnego ECU. Po tej operacji auto zaczęło odpalać „od strzała” oraz lepiej wkręcać się na obroty.
W tym momencie mogliśmy przystąpić do drugiego etapu, czyli ponownego montażu „świni”, tym razem DET3 uznanego polskiego producenta EcuMaster. Komputer został podłączony w trybie Fuel Implant co pozwoliło nam na całkowicie indywidualne stworzenie mapy paliwa oraz poprawę seryjnej mapy zapłonowej.
Ostatnim krokiem było strojenie auta na drodze w jego naturalnych warunkach przy wykorzystaniu szerokopasmowej sondy lambda.